1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر بوتان

نکات ایمنی استفاده از ماکروفر بوتان بخش دوم

951 بازدید
نکات ایمنی استفاده از ماکروفر بوتان

ماکروویو یکی از وسایل برقی خانگی است که به دلیل زمان کوتاه در پخت غذا، امروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و تقریبا به یکی از وسایل پر کاربرد در منازل تبدیل شده است. با وجود ماکروویو، نیازی نیست که برای گرم کردن غذا، به سراغ اجاق گاز بروید و در نتیجه دمای خانه را بالا ببرید. بلکه می توانید این کار را به راحتی توسط ماکروویو انجام دهید که البته گرم کردن غذا، ساده ترین کار ممکن است و با کمک این دستگاه می توان آشپزی هم نمود. در هر حال در زمان استفاده از ماکروویو، باید نکات ایمنی را رعایت نمود تا نه تنها به خودمان و خانه آسیب وارد نشود، بلکه موجب خرابی و در نتیجه تعمیر ماکروفر بوتان نباشد. این نکات عبارتند از:

1-   همان گونه که قبلا گفته ایم، اگر ماکروویوها به خوبی ساخته شده باشند، اشعه ها از آن ها به بیرون نشت نمی کند ولی از آنجایی که از این بابت مطمئن نیستیم، لذا در حین کار ماکروویو، باید حداقل  2 متر از آن فاصله داشت زیرا:

–       این اشعه ها می توانند به عدسی های چشم آسیب بزنند.

–       افرادی که ضربان ساز مصنوعی قلب دارند این اشعه ها اختلال در این سیستم ایجاد می کند.

–       اشعه های ماکروویو می تواند منجر به عقیمی موقت در مردان شود.

2-   زمان استفاده از ماکروویو، حتما کلید قفل کودک را فعال کنید تا در صورتی که کودک به سراغ دستگاه رفت، اتفاقی برای او نیافتد.

3-   به هیچ عنوان از ماکروویو برای ضدعفونی نمودن شیشه شیر بچه استفاده نکنید.

4-   اگر درب ماکروویو شما خراب شده و درست بسته نمی شود، در نتیجه احتمال دارد که اشعه ها به بیرون نشت کند. در این زمان سریعا مورد را با نمایندگی تعمیر ماکروفر بوتان در میان بگذارید و تا رفع شدن عیب، از وسیله استفاده نکنید.

5-   به هیچ عنوان مایعاتی همچون روغن که امکان آتش گرفتن آن ها در ماکروویو وجود دارد را داخل این وسیله قرار ندهید.

6-   اگر ماکروویو شما خراب شد، سعی نکنید که خودتان اقدام به تعمیر وسیله کنید زیرا شما تخصص در این زمینه ندارید و در نتیجه ممکن است منجر به خرابی بیشتر در آن شوید. در نتیجه بهتر است به نماینگی تعمیر ماکروفر بوتان اطلاع دهید.

7-   توجه داشته باشید که فقط از ظروف مناسب برای ماکروویو استفاده نموده و ظروف در بسته را داخل آن نگذارید زیرا احتمال ترکیدن آن ها وجود دارد.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669