1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر بوتان

نکات مهم در آشپزی با ماکروویو (قسمت اول)

566 بازدید
نکات مهم در آشپزی با ماکروویو (قسمت اول)

شاید این مطلب برای شما جالب باشد که در آشپزخانه در کنار اجاق گاز، می توانید از ماکروویو برای آشپزی استفاده کنید و به عنوان یک کمکی، زمان آشپزی را برای شما کم می کند. در ماکروویو، اساس تولید گرما، امواج الکترومغناطیس با طول موج کوتاه است که با تابیده شدن به مواد غذایی، دما را افزایش داده و منجر به پخت یا گرم شدن آن غذا می گردد. اما در زمانی که قصد دارید از ماکروویو خود برای آشپزی استفاده کنید، باید به نکاتی توجه داشته باشید که هم عملکرد ماکروویو برای آشپزی مناسب باشد و هم به ماکروویو فشار زیادی وارد نشود که منجر به خرابی و تعمیر ماکروویو شود. این نکات عبارتند از:

1-   در زمانی که قصد پختن غذا دارید، مواد غذایی را همزمان در ماکروویو بگذارید که نیاز به زمان پخت یکسانی دارند و ناهمگنی از این نظر وجود نداشته باشد زیرا در غیر این صورت شما مجبور هستید برای پخته شدن مواد دیرپز، ماکروویو را بیشتر روشن نگه دارید لذا مواد پخته شده خواهند سوخت.

2-   در ماکروویو زمانی که امواج به ظرف می تابند، تا زمان رسیدن به مرکز ظرف، از انرژی آن ها کاسته می شود لذا قدرت مواد در لبه خارجی ظرف بیشتر از داخل است. از این مطلب نتیجه می گیریم که در زمان چیدن مواد غذایی داخل ظرف برای پخت، قسمت های ضخیم تر را در لبه خارجی قرار داده و قسمت های نازک را  به سمت داخل ببرید. برای مثال اگر قصد دارید ران مرغ را بپزید، باید قسمت ضخیم به سمت خارجی و قسمت نازک به سمت داخل باشد.

3-   در موقع پخت غذا در ماکروویو، نیازی به اضافه نمودن آب زیاد نیست لذا از همان ابتدا آب کم اضافه کنید تا هم زودتر پخته شود و هم خواص آن زیاد از بین نرود.

4-   ماکروویوها این قابلیت را دارند که یخ مواد غذایی را ذوب نمایند لذا در صورتی که غذای منجمد دارید، در ماکروویو گذاشته و برنامه یخ زدایی اتومات را تنظیم کنید. البته در این مورد  به چند نکته توجه داشته باشید:

–       اگر بر روی ماده غذایی برفک وجود دارد، ابتدا با یک برس برفک ها را حذف نموده و سپس در ماکروویو قرار دهید.

–       ماده غذایی منجمد را داخل یک ظرف بگذارید و سپس به ماکروویو انتقال دهید تا آب جاری شده از یخ، داخل ماکروویو نرود.

–       اگر ماده ای که یخ زده ایت، از نوع نان ها و یا شیرینی باشد، توصیه می کنیم که داخل ظرف درب دار بگذارید تا در حین ذوب شدن یخ، نان نرم شود.

5-   توجه داشته باشید که نباید ظروف را لب به لب پرر نمود و داخل ماکروویو گذاشت زیرا در هنگام پخت، تغییر حجم داده و امکان لبریز شدن وجود دارد.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669