1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر بوتان

نکات مهم در استفاده از ماکروفر بوتان

1526 بازدید
نکات مهم در استفاده از ماکروفر بوتان

نکته مهم در استفاده از هر وسیله برقی این است که اگر شیوه صحیح استفاده از آن را ندانید، شک نکنید که این وسیله، زیاد دوام نخواهد آورد. حتی اگر شما وسیله خود را از بهترین برند خریداری کرده باشید، باز هم بخش عمده ای از طول عمر آن وسیله، به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. در ماکروفر بوتان نیز همین قانون صدق می کند. زمانی که ماکروفر خود را خریده و راه اندازی نمودید، در استفاده از آن باید نکاتی را رعایت کنید تا هم بهترین عملکرد را از دستگاه شاهد باشید و هم خرابی و نیاز به تعمیر ماکروفر بوتان رخ ندهد. مهمترین این نکات عبارتند از:

1-   هر برند ماکروفر، یک دفترچه راهنما دارد که طریقه استفاده و هشدارهایی را در آن قید نموده است. لذا قبل از استفاده از ماکروفر، این دفترچه مطالعه شود.

2-   بهترین ظروف برای گذاشتن در داخل ماکروفر، طروف چینی نشکن و شفاف هستند. توجه داشته باشید که در ماکروفر نباید از ظروف فلزی و یا چینی های زرکوب استفاده نمود.

3-   از آنجایی که ماکروفر وسیله ای است که گرما تولید می کند، لذا بهتر است در محلی قرار دهید که دور از تابش مستقیم خورشید و یا وسایلی همچون اجاق گاز باشد تا در زمان کار کردن ماکروفر، دمای محیط، منجر به افزایش بیش از حد دمای ماکروفر و افزایش فشار به آن نشود.

4-   در زمان قرار دادن ماکروفر در محل خود، توجه داشته باشید که از همه طرف فاصله کافی برای جریان هوا در اطراف ماکروفر وجود داشته باشد.

5-   پس از اتمام کار با ماکروفر به ویژه زمانی که برای پخت و پز از آن استفاده می کنید، حتما چند دقیقه درب آن را باز بگذارید تا هم هوای گرم از آن خارج شود و هم بوی غذا داخل ماکروفر باقی نماند در غیر این صورت، ماکروفر بو گیر شده و شما باید قبل از تثبیت، اقدام به رفع بوی بد ماکروفر نمایید.

6-   به هیچ عنوان بر روی ماکروفر خود، وسیله ای قرار ندهید. با این کار بار وسیله را زیاد شده و در نتیجه فشار زیادی به آن وارد می شود و احتمال دارد که ماکروفر خراب شود.

7-   توجه  داشته باشید که در هر بار استفاده از ماکروفر، ممکن است که محفظه داخلی آن کثیف شود لذا تمیز کردن ماکروفر یکی از مهمترین اقداماتی است که در بار استفاده از آن باید صورت گیرد تا از جرم گیر شدن آن جلوگیری شود.

8-   اگر بر روی ماکروفر خود کاور می کشید تا چربی های ناشی از پخت و پز در آشپزخانه بر روی آن ننشیند، حتما در زمان استفاده از آن، کاور را بردارید.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669