1669 پشتیبانی سریع
بوتان

علت های رایج روشن نشدن پکیج و راه حل های ساده

226 بازدید
علت های رایج روشن نشدن پکیج

علت های رایج روشن نشدن پکیج !! امروز انواع پکیج ها در برندها  و مدل های مختلف به عنوان یکی از جدیدترین سیستم های گرمایشی در منازل و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت خرید و استفاده از این دستگاه ها ممکن است بارها به دلایلی روشن نشده و شما به عنوان یک فرد غیر متخصص اطلاعی راجع به علت و یا راه حل نداشته باشید. در این بخش شما را با رایج ترین علت های روشن نشدن پکیج و راه حل های ساده رفع مشکل آشنا می کنیم.

گرفتگی لوله های پکیج

یکی از رایج ترین مواردی که باعث روشن نشدن این دستگاه حرارتی می شود، گرفتگی لوله های آن است. برای رفع این مشکل شما می توانید به کمک یک تشت آب به راحتی تمامی پکیج، شوفاژ و یا رادیاتور را هواگیری کنید.

تشکیل رسوب در لوله

سختی آب در شهرها و بخش های مختلف باعث می شود به مرور زمان رسوب در لوله های آب ایجاد می شود. بروز این مشکل در مناطقی که سختی آب از حد استاندارد بالاتر باشد، بیشتر بروز پیدا می کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل می توانید از فلیترهای رسوب گیر و سختی گیر آب استفاده کنید. در صورتی که روشن نشدن شوفاژ به علت تشکیل رسوب باشد، بهتر است برای رفع آن از کارشناسان و متخصصان کمک بگیرید.

تنظیم نبودن فشار آب

تمامی پکیج ها برای کار کردن در یک محدوده مشخصی از فشار آب طراحی و ساخته شده اند و در صورتی که فشار آب از این محدوده بیشتر و یا کم تر باشد، فشارسنج داخلی دستگاه آن را تشخیص داده و دستگاه را به طور خودکار خاموش کرده یا از روشن شدن آن جلوگیری می کند.

فشار سنج دستگاه معمولا به صورت عقربه ای بوده و شما می توانید به راحتی مقدار آن را بخوانید. در صورتی که عقربه در محدوده 1 تا 2 قرار گرفته باشد، عملکرد دستگاه نرمال است. اگر فشار آب از این محدوده کم تر یا بیشتر شود، پکیچ خاموش می شود.

شما می توانید به راحتی با تنظیم شیر فشار آب در پایین دستگاه فشار آب را کاهش و یا افزایش دهید. در بعضی از دستگاه های حرارتی این شیر تنظیم در قسمت دیگر قرار دارد که با مطالعه دفترچه راهنما می توانید آن را پیدا کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر بعد از تنظیم فشار آب، در فاصله کوتاهی دستگاه مجددا خاموش شد، ایراد دستگاه جای دیگری بوده و بهتر است برای تعمیر از افراد متخصص کمک بگیرید.

اشکال در نصب دودکش

همانطور که می دانید دودکش یکی از مهم ترین اجزای بسیاری از وسایل حرارتی برای خروج دود و گازها است. در پکیج ها در صورتی که دودکش به خوبی نصب نشده باشد و یا فاصله بین دودکش تا سقف زیاد باشد، دود به طور کامل از فضای اتاق خارج نشده و در اطراف دستگاه جمع می شود. دستگاه های حرارتی معمولا مجهز به سنسورهای تشخیص دود بوده و در این حالت دستگاه را به طور خودکار خاموش می کنند.

برای رفع این مشکل بهتر است ارتفاع استاندارد کلاهک دودکش تا دستگاه حدود 4 متر باشد. این مساله علاوه بر خاموش کردن دستگاه از نظر ایمنی و سلامت نیز بسیار مهم است.

گرم شدن بیش از حد پکیج

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی و یک باره دستگاه گرم شدن بیش از حد آن است. دستگاه حرارتی ممکن است به هر دلیل دچار افزایش ناگهانی و بیش از حد دما شده و برای جلوگیری از بروز حادثه به طور خودکار خاموش می شود. در صورتی که نمایشگر دستگاه دیجیتالی باشد، افزایش دما روی آن نمایش داده شده و دستگاه بوق ممتد می زند.

ایراد در شمعک

روشن نشدن دستگاه ممکن است به خاطر اشکال در شمعک، گاز رسانی و یا سیستم جرقه زنی آن باشد. برای بررسی این کار می توانید شیر آب گرم را باز نگه داشته و شمعک را به کمک فندک روشن کنید. اگر بعد از برداشتن شمعک دستگاه همچنان روشن باقی ماند، ایراد از شمعک است.

یکی از علت های ایراد در سیستم شمعک گرفتگی لوله باریک گاز آن به وسیله مواد مختلف مانند گرد و خاک است. در صورتی که خاموشی شوفاژ و یا دستگاه حرارتی شما به علت ایراد در شمعک باشد، بهتر است برای رفع آن از کارشناسان کمک بگیرید.

خرابی برد دستگاه

برد یکی از مهم ترین قطعات داخلی بسیاری از دستگاه ها است که نقش اساسی در عملکرد آن دارد. در صورتی که روشن نشدن پکیج مربوط به هیچ کدام از موارد فوق نباشد، خرابی برد می تواند علت خاموشی دستگاه باشد. تعمیر برد کاری بسیار تخصصی است و برای انجام آن حتما به تعمیرکاران متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

علت های رایج روشن نشدن پکیج //

بوتان //

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669