1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر بوتان

چرا ماکروفر شما بو گرفته است؟

423 بازدید
چرا ماکروفر شما بو گرفته است؟

شاید در میان دوستان و آشنایان خود شنیده باشید که ماکروفر آن ها بو گرفته است و حتی ممکن است این مشکل برای خود شما رخ داده باشد. بو گرفتن ماکروفر منجر می شود که با هر باز گذاشتن غذا در داخل دستگاه، همان غذا نیز بوی محفظه داخلی را به خود گرفته و در نتیجه طعم و مزه و عطر غذای شما را نیز تغییر دهد. به همین دلیل است که در اولویت اول باید از بوگیر شدن ماکروفر جلوگیری کرد و این کار زمانی امکان پذیر است که دلایل رخ دادن این اتفاق را بدانید.

دلایل بوگیر شدن ماکروفر و رفع این مشکل

1-   ممکن است که در زمان طبخ و یا گرم کردن غذا، قسمت از غذا، چربی های آن و… بر روی کف ماکروفر ریخته باشد و شما پس از خارج کردن ظرف از دستگاه دقت نکرده اید. لذا توصیه می شود که در هر بار استفاده از ماکروفر حتما سطوح داخلی آن را تمیز کنید.

2-   متاسفانه گاها دیده می شود که برخی از افراد بالافاصله پس از اتمام کار با ماکروفر درب آن را مبندند و این کار کاملا غلط است شما باید تا حداقل 15 دقیقه درب دستگاه را باز بگذارید تا علاوه بر کاهش دمای محفظه داخل و در نتیجه عدم آسیب به قطعات دستگاه، بوی غذا نیز خارج شده و ماندگار نشود. اگر این عمل را انجام ندهید به مرور زمان ماکروفر شما بوی بدی خواهد گرفت که رفع آن سخت خواهد شد.

3-    یکی از کاربردهای ماکروفر این است که مواد غذایی را از حالت انجماد خارج می کند اما بهتر است مواد غذایی یخ زده را ابتدا در فضای آشپزخانه بگذارید تا عمده یخ آن ذوب شده و تنها برای رفع انجماد داخل ماده غذایی آن را داخل ماکروفر بگذارید زیرا اگر غذای یخ زده را وارد دستگاه کنید به دلیل یخ زیاد، بخار شدیدی داخل محفقظه ایجاد می شود که علاوه بر آسیب به دستگاه، بوی غذای یخ زده را نیز پخش خواهد کرد.

رفع بوی بد ماکروفر

اما به هر حال ممکن است این مشکل رخ بدهد که علی رغم تمام توجهات و یا در اثر بی دقتی، ماکروفر شما بو بگیرد در این صورت چند راه حل را به شما پیشنهاد می کنیم که به مرور زمان بوی بد ایجاد شده را رفع خواهد کرد:

1-   تمامی قسمت های داخلی ماکروفر با آب و جوش شیرین به کمک دستمالی نرم تمیز کنید. برای این کار می توان از وانیل هم استفاده نمود.

2-   یکی از راه حل هایی که بسیار اثربخش بوده است این است که چند لیمو را با ظرف مخصوص ماکروفر داخل محفظه گذاشته و چند دقیقه دستگاه را روشن کنید در این صوت لیموها بو را جذب خواهند کرد. با جای لیمو می توان از آب و سرکه و یا مخلوط آب با آب لیمو هم استفاده نمود که در هر دو حالت نباید درب دستگاه را تا یک ساعت باز کرد.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669