1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر بوتان

چه مواد و غذاهایی  را نباید در ماکروفر گرم کرد

790 بازدید
چه مواد و غذاهایی  را نباید در ماکروفر گرم کرد

ماکروفر یک وسیله کمک آشپزی است که باعث می شود روند پخت غذا سریع تر پیش برود این وسیله به ویژه زمانی بیشتر کاربردی تر می شود که شما مهمان داشته و قصد دارید چند غذا طبخ کرده و یا در زمان سرو غذا می خواهید غذاهای پخته شده را گم کنید. وجود ماکروفر می تواند بسیار سودمند باشد. چرا که:

1-   زمانی که شما از سر کار به منزل می آیید می توانید سریعا غذای خود را گرم کرده و استفاده کنید.

2-   برای طبخ برخی از غذاها که پخت آن ها به مدت زمان زیادی نیاز ندارد می توان از ماکروفر کمک گرفت.

3-   همچنین با توجه به این که در ماکروفر از سوخت های فسیلی برای گرم کردن و یا طبخ غذا استفاده نمی شود لذا به نوعی برای محیط زیست نیز بسیار مفید است.

4-   و…

اما لازم است در استفاده از ماکروفر به برخی از نکات توجه داشت به عنوان نمونه گرم کردن برخی از مواد و غذاها در ماکروفر ممنوع است. لذا قبل از این که از این وسیله بهره مند شوید ابتدا به باید و نبایدهایی که درمورد آن وجود دارد توجه داشته باشید.

لیست مواد غذایی ممنوعه برای گرم کردن در ماکروفر:

1-   به هیچ عنوان گوشت های فرآوری شده را داخل ماکروفر گرم نکنید چرا که ماکروفر باعث می شود ترکیبات نگهدارنده موجود در این مواد غذایی تبدیل به مواد خطرناکی شده و همچنین منجر به اکسیداسیون کلسترول هم خواهد شد که نهایتا منجر به بیماری های قلبی عروقی خواهد شد.

2-   لازم است بدانید که قرار دادن برنج نیمه آماده در ماکروفر منجر به مسموم شدن آن می شود.  چرا که در این برنج های نیمه پز هاگ های باکتریایی وجود دارد که در گرمای ماکروفر هم زنده مانده و وقتی از دستگاه خارج می شود به سرعت رشد خواهند کرد. در نهایت باعث مسموم شدن بدن و اسهال و شاید بیماری های دیگر خواهد شد.

3-   توجه داشته باشید که سبزیجات برگ دار را نباید در ماکروفر گرم کرد. متاسفانه برخی از افراد سبزیجاتی همانند اسفناج را فریز کرده و بعد در ماکروفر گرم می کنند تا در غذاهای خود استفاده کنند. لازم است بدانید که در سبزیجات میزان نیترات بالاست حال با گرم کردن در ماکروفر این نیترات به ماده سمی به نام نیتروسامین تبدیل می شود  که سرطان زا است.

4-   زمانی که تخم مرغ آب پز را داخل ماکروفر قرار می دهید تا گرم شود رطوبت درون آن تبخیر شده و منجر به افزایش بخار آب و فشار در تخم مرغ می شود که نهایتا منفر می شود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669