1669 پشتیبانی سریع
بوتان

با رعایت این نکات پکیج شما هرگز دچار مشکل نمی شود

340 بازدید
نکات مهم برای نگه داری از پکیج

پکیج یکی از اساسی ترین و مهم ترین دستگاه های مورد استفاده در مکان های مختلف است که که استحمام، شست و شو، تهیه غذا و بسیاری دیگر از کارهای شما به آن وابسته است. پکیج ها ممکن است مدت ها بعد از استفاده دچار خرابی و نواقصی شوند که برای تعمیر آن ها به تعمیرکار نیاز پیدا کنید. این مشکلات تا حد زیادی به دلیل رعایت نکردن اصول نگه داری است که در این بخش شما را با آن ها آشنا می کنیم.

نکات مهم برای نگه داری از پکیج

نگه داری از دستگاه های حرارتی همانند هر دستگاه و وسیله دیگر دارای اصول و قواعدی است که رعایت کردن آن ها تا مدت ها شما را از خرابی و هزینه های تعمیر بی نیاز می کند. مهم ترین این نکات شامل موارد زیر می شود:

–    بعد از خرید دستگاه حتما دفترچه راهنمای آن را به طور کامل مطالعه کنید. خواندن این دفترچه به شما کمک می کند که با اجزای داخلی دستگاه، نحوه خاموش و روشن کردن و عملکرد دستگاه تا حد زیادی آشنا شوید.

–    هر چند روز یک بار شعله پیلوت را مشاهده و بررسی کنید. شعله باید آبی رنگ و مداوم باشد. کشیده و بلند بودن شعله و یا زرد رنگ بودن آن نشان از سوختن ناقص است. در صورت مشاهده این مساله قبل از بروز مشکلات جدی از یک کارشناس و یا تعمیرکار کمک بگیرید.

–    پکیج را در جایی قرار دهید که در اطراف آن به اندازه کافی فضای خالی و مناسب وجود داشته باشد. عدم توجه به این نکته تهویه دستگاه را با مشکل مواجه می کند. اگر دستگاه حرارتی را در یخچال و در داخل کمد یا کابینت قرار می دهید حتما از خالی بودن و تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

–    در زمان های مشخص بعد از شروع به کار پیلوت، تمامی دودکش ها و خروجی های فن را بررسی کنید و در صورت گرفتگی و مانع آن را تمیز کنید.

–    تایمرها و ترموستات دستگاه های گرمایشی را چک کرده و از صحت عملکرد آن ها مطمئن شوید.

–    در ابتدای هر سال و قبل از استفاده رادیاتورهای خود را بررسی و هواگیری کرده تا مطمئن شوید هوای اضافه در آن ها وجود ندارد.

–    نشتی و ریزش آب را به طور مکرر چک کنید.

–    فشار پکیج را روی عدد پیشنهادی درج شده در دفترچه راهنما قرار داده و به صورت منظم فشار آن را کنترل کنید. در صورتی که دستگاه شما تحت فشار بوده و تنش های فشاری زیادی دارد، این نکته اهمیت ویژه ای دارد.

–    بهتر است در یکی از روزهای تابستان سیستم گرمایشی خود را به مدت کوتاه 10 تا 15 دقیقه روشن کنید. این کار از خشکی پمپ و فریز شدن اجزای حساس به دما جلوگیری می کند.

–    تمامی دستگاه های مورد استفاده دارای دوره های سرویس های دوره ای هستند. بهتر است در زمان های مشخص شده از یک کارشناس و متخصص برای بررسی و کنترل پکیج خود بهره بگیرید.

نکات مهم برای نگه داری از پکیج /// بوتان

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669