1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر بوتان

نکات ایمنی استفاده از ماکروفر بوتان

778 بازدید
نکات ایمنی استفاده از ماکروفر بوتان

ماکروفرها یکی از وسایل مهم خانگی هستند که به عنوان یک وسیله کمکی در کنار اجاق گاز، به شما کمک می کند تا نه تنها برای گرم کردن غذا، بلکه برای پخت و پز هم از آن استفاده کنید. در این دستگاه المنت های حرارتی وجود دارد که با تولید حرارت، موجب پختن غذا می شود. اما شما باید دقت داشته باشید که در زمانی که شما از این دستگاه استفاده می کنید، باید نکات ایمنی را رعایت نمایید تا هم به خودتان آسیب وارد نکنید و هم منجر به خرابی و تعمیر ماکروفر بوتان نشوید:

1-   در داخل ماکروفر از ظروفی استفاده کنید که برای این دستگاه مناسب هستند و حرارت ماکروفر، منجر به تاثیر منفی روی آن ها نمی شود.

2-   زمانی که غذایی را با ماکروفر گرم می کنید، قبل از خورد حتما با قاشق هم بزنید زیرا داخل غذا همیشه گرم تر از روی غذا است و احتمال سوختن دهان وجود خواهد داشت.

3-   در زمان خارج کردن ظرف غذا از داخل ماکروفر، حتما از دستگیره و یا دستکش مخصوص فر استفاده کنید تا دست شما نسوزد.

4-   زمانی که ماکروفر را روشن نمودید، حتما برنامه قفل کودک را فعال نمایید تا در صورتی که کودکتان به سراغ وسیله رفت، نتواند درب دستگاه را باز کند و خطری او را تهدید نکند.

5-   در صورت خراب شدن ماکروفر، سعی نکنید که خودتان آن را درست کنید بلکه باید با نمایندگی تعمیر ماکروفر بوتان تماس گرفته و مشکل پیش آمده را به آن ها اطلاع دهید.

6-   توجه داشته باشید که به هیچ عنوان مواد غذایی را با بسته بندی های نایلون، روزنامه و یا پاکت های کاغذی قهوه ای داخل ماکروفر قرار ندهید. با این کار خطر آتش سوزی در دستگاه را زیاد خواهید نمود.

7-   در زمان قرار دادن مواد غذایی در داخل ماکروفر، درب آن ها را باز کنید. در صورت بسته بودن درب ظروف، فشار داخل آن ها زیاد شده و در نتیجه ظرف غذا داخل ماکروفر منفجر می شود.

8-   همیشه قبل از استفاده از ماکروفر، اتصالات آن را کنترل نمایید و مطمئن باشید که ایرادی در آن وجود ندارد. برای مثال حتما به محل اتصال دو شاخه به برق نگاه کنید ممکن است که از قبل انفجار کوچکی در آن رخ داده باشد و شما متوجه نشده اید و در نتیجه در استفاده بعدی، همین قسمت آتش می گیرد.

9-   در صورت آتش سوزی در ماکروفر، سریعا آن را از برق جدا نموده و به آتش نشانی اطلاع دهید.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669