1669 پشتیبانی سریع
ماکروفر بوتان

نکات مهم در آشپزی با ماکروویو (قسمت دوم)

644 بازدید
نکات مهم در آشپزی با ماکروویو (قسمت دوم)

قبل از این که شما از ماکروویو خود برای آشپزی و یا گرم نمودن مواد غذایی استفاده کنید، باید اصولی را در این زمینه بدانید. البته برای هر برند ماکروویو، دفترچه راهنمایی وجود دارد که نحوه استفاده از ماکروویو برای آشپزی را به طور کلی توضیح داده است ولی برای این منظورنکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید برخی از آن ها به نظر ساده بیایند ولی لازم است بدانید که همین نکات به ظاهر ساده، در صورت بی توجهی می توانند منجر به خرابی و تعمیر ماکروویو و یا در حالت خوش بینانه منجر به از بین رفتن ماده غذایی شوند. لذا در ادامه قسمت قبل، در این مقاله به ادامه این مبحث می پردازیم:

6-   همان گونه که قبلا بیان کرده ایم، ظروف فلزی، در دسته ممنوعیات ماکروویو قرار دارند لذا برای گرم کردن کنسروها، ابتدا کنسرو را باز نموده و محتویات داخل آن را در ظرف قابل استفاده در ماکروویو ریخته و سپس با این وسیله گرم نمایید.

7-   اگر ماده غذایی شما بسیار خشک است و شما قصد دارید که آن را مجدد احیا نمایید تا دوباره قابل استفاده شود، می توانید یک ظرف آب کوچک را داخل ماکروویو بگذارید تا در حین کار، آب را بخار نماید و این آب منجر به مرطوب شدن هوای داخلی شود.

8-   در زمان گرم نمودن ماده غذایی، به نوع آن توجه نموده و نوع برنامه و مدت زمان آن را متناسب با آن غذا تعیین کنید. بعضی غذاها به زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارند.

9-   اگر می خواهید برنج خود را با ماکروویو گرم کنید، ابتدا کمی آب بدان اضافه نمایید و سپس در ماکروویو قرار دهید تا نسوزد.

10-  اگر قهوه شما سرد شده است، می توانید کمی آب به آن اضافه نموده و کمی داخل ماکروویو قرار دهید تا دوباره گرم شده و تلخی آن از بین برود.

11-  برای این که مطمئن شوید غذای شما بهتر پخته و خواص آن از بین نمی رود، هر دما و مدت زمانی که برای پخت آن در دفترچه تعیین شده است را به صورت نصف نصف تنظیم نمایید. یعنی دما را نصف حالت عادی و با مدت زمان نصف آن قرار دهید و بعد اگر کمی پخت بیشتر نیاز داشت، مجدد کمی زمان را بیشتر کنید.

12- مواد غذایی که پوست نازک دارند همانند گوجه و سیب زمینی را ابتدا چند سوراخ در پوستشان ایجاد کنید و بعد داخل ماکروویو قرار دهید تا در حین پخت، نترکند.

13-  به هیچ عنوان روغن را در ماکروویو داغ نکنید زیرا احتمال آتش سوزی وجود دارد.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669